duminică, 10 iunie 2012

Teracota intre desing si eficient

    După multe zile de cumpănă în care am analizat păreri pro - contra, ale prietenilor, meşterilor, am decis să-mi asum riscul să am în mijloculul încăperii destinate pentru Living şi Bucătărie, o teracotă.
    Bun, bun teracotă, dar de unde materiale? Nu am dorit să avem o teracotă ca la bunica, aşa ca am căutat în stânga-dreapta.
    Am ajuns până în Baia Mare unde iniţial am sperat să găsim modele mai "noi" adică teracotă cu forme mai plane... dar din motive " nu există pe stoc " ne-am decis pe acest model în 2 culori.Aş adăuga totuşi, la culorile deschise ş suprafeţele plane/netede, defectele sau micile crăpături ale glazurii sunt mult mai evidente. La acestea cu modele defectele sunt inobservabile.

Dar să lăsăm poveştile şi să vedem din ce şi cum se face soba de teracotă:

-plăcile şi colţurile de teracotă, şamota, sârmă, nisip, uşa, cot pentru horn, pământ, nisip sunt materialele de care am avut nevoie:

 Poza surprinsă de la etaj, prin gaura pentru horn:
 acum din profil,
 uşa,
 după rândul 4,
 poze din interior,


 rândul 5,
 interior,

 înainte de final o pozş de la etaj,
 înainte de final,
 şi finalul din faţă,
 spate,
 şi fumul din sobă este condus prin aceste 2 recuperatoare înainte să fie condus în horn,
 după spusele vânzătorului acestea ar trebui să încălzească cât o jumătate de sobă,
om vedea la iarnă.

Urmează să montez o mască de rigips rezistent la temperaturi înalte cu nişte orificii ... sunt încă în faza de planificare... btw aştept idei :) - şi vă ţin la curent!!!

Niciun comentariu: